Аннотация:АННОТАЦИЯ
В выпускной квалификационной работе изучены основные тенденции развития журналов об искусстве на рубеже XIX — XX вв. Проанализированы выпуски изданий, выявлены преимущества и недостатки контент-стратегии журналов-манифестов, характерные черты каждого раздела и направления, новаторство их деятельности и влияние на другие издания. Кроме того, работа содержит анализ маркетинг-стратегий и коммерческих проектов журналов, сравнение медиарынка различных эпох и их влияние на современность. Основные положения работы могут быть использованы в образовательных курсах по теории и экономики СМИ.
ABSTRACT
The main trends in the development of art magazines at the turn of XIX — XX centuries have been studied in the final qualification work. The issues of the editions are analyzed, the advantages and disadvantages of the content strategy of magazines-manifestations, the characteristic features of each section and direction, the innovation of their activity and the influence on other publications are revealed. In addition, the work contains an analysis of marketing strategies and commercial projects of magazines, comparing the media market of different eras and their influence on the present. The main aspects of the research can be used in educational courses on media theory and economics.