Аннотация:Предметом исследования является теория театрального режиссера
Эудженио Барбы, связанная с телесными техниками актера. С целью
определения роли тела и телесности в деятельности Э. Барбы и ее места в
социокультурной антропологии, были проанализированы разные аспекты
творчества Э. Барбы, в том числе: книги, статьи, документальная съемка
тренингов и полевых поездок. Отдельное внимание уделено теме театра и
ритуала, которая также неразрывно связано с главными принципами,
которые выдвигает режиссёр. Работа основана на междисциплинарном
подходе, т. к. была использована исследовательская литература по истории,
культурологии и социально-культурной антропологии. Структура работы
обусловлена целью и задачами и включает в себя введение, три главы,
заключение и список использованной литературы.The subject of the study is the theory of theater director Eugenio Barba,
related to the actor's bodily techniques. In order to determine the role of the body
and physicality in E. Barba's activities and its place in socio-cultural anthropology,
various aspects of E. Barba's work were analyzed, including: books, articles,
documentary filming of trainings and field trips. Special attention is paid to the
theme of theater and ritual, which is also inextricably linked to the main principles
put forward by the director. The work is based on an interdisciplinary approach,
because The research literature on history, cultural studies and socio-cultural
anthropology was used. The structure of the work is determined by the purpose and
objectives and includes an introduction, three chapters, a conclusion and a list of
references.