Аннотация:В статье анализируются особенности преподавания биоэтики в медицинском вузе через призму взглядов современного общества в отношении клонирования как в целом, так и более конкретно к его отдельным видам. Как следует из последних достижений в области медицинской науки, эмбрион является удобной моделью для проведения массы экспериментов. Однако существуют иные точки зрения, негативно оценивающие эксперименты с человеческими эмбрионами с позиции биоэтики. Все это следует учитывать в процессе преподавания биоэтики в медицинском вузе, чтобы у студента выработалось правильное понимание и оценка всех преимуществ и недостатков клонирования как научного феномена с позиции биоэтики.
The article analyzes the features of teaching bioethics in a medical university through the prism of the views of modern society in relation to cloning both in general and more specifically to its individual types. As follows from the latest advances in medical science, the embryo is a convenient model for carrying out a lot of experiments. However, there are other points of view that negatively assess experiments with human embryos from the standpoint of bioethics. All this should be taken into account in the process of teaching bioethics at a medical university, so that the student develops a correct understanding and assessment of all the advantages and disadvantages of cloning as a scientific phenomenon from the standpoint of bioethics.